Matlagning

Tjo!

Kom hit till Uppsala klockan sex. Hanna mötte upp mig och sen gick vi och handlade lite matgrejer inför vår middag som skulle bli lasagne. Det var minst sagt spännande, för varken Hanna eller jag har tidigare gjort lasagne. Vi hittade ett recept vi tyckte lät bra men valde att improvisera och hoppas på det bästa. Köttfärsen blev god och smakfull medan ostsåsen blev lite... klumpig. Vi hade ett annat mjöl än vad man skulle ha. Men! Resultatet blev konstigt nog godare än vad vi hade tänkt oss. ;)

Här får ni se lite matbilder för er som är intresserade av att se två mästerkockar in action! ;)


Hanna provsmakar av ostsåsen. ^^


Känner aromerna...


Resultatet! (ja, jag älskar ketchup.)


Hoppas ni har haft en trevlig måndagskväll, det har i alla fall jag. Nu ska vi se på någon film och snaska på gottigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0